My status

 Keep running till the end of your journey ! 

Tuesday 31 May 2016

Life - 5 Aktiviti Cuti Sekolah

Assalamualaikum.

Selamat bercuti to alls kaum budak sekolah. Tak kisahlah sama ada sekolah rendah, sekolah menengah mahupun pra-u sekalipun.


Ehem. Tak salah aku ada jugak budak U tengah cuti sem kan? Kalau betul- selamat bercuti. Kalau salah- selamat tak bercuti. *angkat ibu jari*


Hidup aku sebagai anak tunggal memang tak pernah berenggang dengan ibu aku dulu. Dialah satu-satunya yang fahami aku dan paling rapat dengan aku memandangkan aku memang tak ada ramai kawan.




Yang pakai skirt tu chinese. Tapi dekat junior mengaku nama Siti Atikah. Cis.





Sebelum ni memang ramai orang tanya aku soalan yang sama.


"Kau duduk sorang-sorang dekat rumah tak boring ke?"


"Tak adalah. Macam-macam aku buat."


Tapi itu waktu ibu aku masih ada. Nampaknya kehadiran dia, walaupun aku tak buat apa-apa aktiviti dengan dia, membuatkan hidup aku tak rasa kosong.


Lepas habis je exam hari selasa lepas, aku terus tak datang sekolah. Maknanya aku dah bercuti selama 6 hari. OMG !


Hari ini aku rasa nak hantuk kepala aku dekat dinding sebab rasa bosan sangat.


Okay aku terus bagitahulah apa lima aktiviti cuti sekolah aku.




  • First - Masak.


Dulu aku memang tak pandai masak. Sejak ibu aku sakit, aku terus belajar masak. Bila cuti macam ni, aku selalu ketandusan idea nak masak lauk apa. Ayah aku suka ayam je sampai aku dah muak nak masak ayam. Tapi aku tetap masak sebab aku nak ikut macam ibu aku. Biasanya kami memang teramat jarang beli lauk siap.

Btw, lauk ibu memang the best. Sekarang aku memang jeles bila scroll whatsapp, wechat atau fb bila ada kawan-kawan aku share mak dorang masak.




  • Second - Tengok tv


Huhuhu... waktu exam week hari tu memang aku banned kan diri aku daripada tengok tv. Kecuali tv3 pukul 7. Ehem.

Sekarang ni aku tengok tv8 dari 8.30 sampai 10.30 malam. Ada siapa-siapa yang tengok tak?




  • Third - Online


Wechat.
Whatsapp.
Facebook.
Blog.
Instagram.
Manga here.

Those are my social media. Ada lagi tapi tak berapa sangat aku layan. Hahahaha.




  • Fourth - Baca buku


Aku berazam nak habiskan semua buku yang aku beli dekat PBAKL.

Malangnya.

Buku Catatan Mat Luthfi yang aku beli pada 4 Julai 2015 di Aeon Wangsa Maju masih on the way.





  • Fifth - Special edition.













































Tidur.  *krohhh krohhh*


Sayonara.

10 comments:

  1. Memasak tu best. Tv 3 pukul7 tu tengok duda terlajak laris je, sekarang dah tak tengok. Huhu. Konves boleh je betulkan amalan, misalnya bacaan dalam solat, buat solat sunat dan mengaji.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hrmm... tapi sekarang dah tak tengok jugak. alhamdulillah, terima kasih cadangan tu. in shaa allah :)

      Delete
  2. haaha, waktu senggang macam ni sy pulak suka menjahit, buat kraf ke. tidur tu yg paling penting. tension baca buku p2 tak hilang lagi. tetapi malangnya ada pengacau yg mengganggu ketenteraman awam di sini. *jgn lupa baca buku p3 pulak tu* XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. huaaaaa.... sem 3 ! hehehe siapakah penganggu tersebut?
      btw dulu selalu jugak buat kraf. tapi sekarang ni memang tak ada mood. huhuhu.

      Delete
  3. tidur & online tu mmg wajib,tak dapat berpisah hahaha. masak tu sy selalu gak sbb nak memperbaiki skill memasak cehh hahaha lol selamat bercuti :)

    ReplyDelete
  4. same here! tapi dah tahap bosan melangit jugak sebab tak keluar....T_T
    huhuhuhuhu...

    ReplyDelete

Followers