My status

 Keep running till the end of your journey ! 

Thursday 2 June 2016

Too Slow To Understand

Assalamualaikum.


Aku ingat dulu-dulu ibu aku selalu kata aku ni slow. Makan lambat. Mandi lambat. Buat kerja lambat. Semua lembap. Atau lembab?


Ok. Aku dah keliru.


Ehem.


Sebenarnya waktu aku kecik-kecik dulu aku ada jiran. Oh yeah semua orang ada jiranlah Kei!


Dia lelaki. Nama dia Adam. Aku benci dia selama lebih kurang empat belas ataupun lima belas tahun. Dia ni terlampau nakal.


Dia pembuli. Dia dan abang dia.


Aku berharap aku tak pernah jumpa dia langsung.


And guess what?


Tahun ni aku dapat contact mak dan ayah dia balik. Mak ayah dia pun pernah datang ke rumah aku sebab melawat ibu aku.


Aku ada add wechat, instagram dan whatsapp dia. Jadi aku tahu rupa dia dan kontra bagi sebaliknya.


Pada hari ibu aku meninggal, mak ayah dia datang. Dengan adik dia. Dan dia.


Waktu aku bersembang dengan mak dia depan masjid, aku nampak dia dengan adik dia. Dan aku jeling je kat dia. Aku harap mak dia tak perasan. Kut (?)


Dalam kereta pak cik aku, dia sempat lambai aku. Haih.


Sekarang baru aku sedar. He was a naughty boy. And me just a stupid girl back then. So slowkan aku ni? Dah berbelas tahun baru nak sedar.


Tapi aku dah tak contact dia.


Kadang-kadang aku bukak instagram dia. Asyik pose tak pakai baju je.


Pffftt!


Semoga dia berubah menjadi jejaka sopan, Amiinn.


Sayonara !

2 comments:

  1. hahaha teringat time zaman budak2 dulu. laky yg dulu nakal skrg nampak hensem hahaha.

    ReplyDelete
  2. why i am a good girl cannot be a pretty girl? mungkin sepatutnya dulu aku jadi nakal jugak xD

    ReplyDelete

Followers